14 Temmuz 2007 Cumartesi

ışık dogudan yükselir / 1995

Işık Doğudan Yükselir
2
Davet
Söz: Sezen Aksu ...
3
Son Sardunyalar
Söz: Sezen Aksu ...
4
Alaturka
5
Yaktılar Halim'imi
6
Rakkas
Söz: Sezen Aksu ...
7
Onu Alma Beni Al
8
Yeniliğe Doğru
Söz: Mevlana
9
Ne Ağlarsın
Söz: Aşık Daimi
10
Ben Annemi İsterim
11
Var Git Turnam
Söz: Sezen Aksu ...
12
La İlane İllallah
Söz: Yunus Emre






Davet
Şarkı bilgisi:
Söz: Sezen Aksu - Yelda Karataş
Şarkı sözü:
Gel en sevap günahGel canımın canı

Sevdaya adanmış Esmer yasak hırsızı
Ah ateşten gömlek Ah oynaşın kurduAşkla ağulanmış
Güzellikler yurduTutuşan tenime
Zülüflerini sürHırçın, asi, hür
Arka bahçelerde dişlediğim mür
Gel çıplak ve hürÇıplağına sar beni
Toprağına kar beniKaynağından dökül gürül gürül
Çoğalt ki kendiniDağları seller alsınSelleri yangın sarsın
Bozulsun bahçe bağ
Dalda üzüm sarhoş ben tarumar







Son Sardunyalar
Şarkı bilgisi:
Söz: Sezen Aksu - Yelda Karataş
Şarkı sözü:
Ah o yazlık sinemalar

Kapı önü akşamlarıSaksıda son sardunyalar
Avluda el yazmaları
Ah ne kahraman, ne cesur
Ne güzel çocuklardık
Her yeni günü ümitle
Nasıl kucaklardık
Hem utangaç hem hevesli
Mektepli sevgililerdik
Pek kırılgan pek acemi
Bir söyler bin gülerdik
O pürtelaş piyasalar
İlk sevda ilk gözyaşları
Yolları gurbete bağlar
Hep o gönül şarkıları
Ah kaldırımlar biliyor
Bir devir muhteşemdik
Güz güneşinden hüzünlü
İlk yazdann şendik







Alaturka
Şarkı bilgisi:
Şarkı sözü:
Gece inerken söner perde perde grubun rengi

Derken başlar semada saltanat
Ben ağlarım gülerkenMehtap uyanmış
Seyr-ü sefada yıldızlarSiyaha yanmış
Bende fasıl fasıl dertAh o ne zalim yarmış
Çalsın sazlar, çalsın bu gece
Alâturka başlasınVur usta tamburun tellerine
Hanendeler çağlasın
Penceremden geçer sandallarla sevdalılar hercai
Çınlar gökkubbede aşkın şahane saz sema
iKader böyleymiş







Yaktılar Halim'imi
Şarkı bilgisi:
Şarkı sözü:
Martılar havalandıÇığlık çığlığaBir ağıt yaktılar

Küheylanımı üç beş kafirŞafakta yolağzına attılar
Hava nemli ağırAylardan Şubat'tıSimsiyah bir mermer misali
Yüzün caddeye aktıGece sağır dilsizKorkuya yattı
Çifte pusu kurulduYetişin Halim vuruldu
Bir kahpe hançerUcunda kanıyor gülüm
Yaktılar Halim'imi yaktılarHalim'imin seyrine baktılar










Rakkas
Şarkı bilgisi:
Söz: Sezen Aksu - Yelda Karataş
Şarkı sözü:
Rakkas geldi meydaneAl bastı ak gerdane ay canlar

Böyle dilber gördün mü?
Ey meclis-i şahane ay canlar
Aşk ile Allah AllahVur tele vur zile yallah
Cihan da böyle yanıyor
Yansın yosmam salla
Salla salla gül memeler çağlasın
Salla salla yer yerinden oynasın
Bu dem talan çağıdır
Yer ki Meram bağıdır ay canlar
Sen kıvır çevir rakkas
Bu hal dünya halidir ay canlar










Onu Alma Beni Al
Şarkı bilgisi:
Şarkı sözü:
Bak atının terkisine de atmış, gözleri şaşı gelini

Mor kaftanlara sarmış, haspam odun gibi belini
Ah verin elime de kırayım, cadının dersi kara elini
Seni gidi fitne fücur, kıyametin gelsin
Sen o alacası içinde fesatla, hangi günü gün edicen
Ah o kaditin üstüne, bir de atlas yorgan sericen
Amanın amanın, yansın ocağın barkın utansın
Ağan emmin herbir yerine, kırmızı kınalar yaksın
Varsın bize vursun felek, ne çeyiz düzdüm emek emek
Allah bildiği gibi yapsın
Böyle de nispet olmaz ki, seni gidi zalim yar
Zorla da kısmet olmaz ki, seni gidi hain yar
Bana ne bana ne beni al, onu alma
Bende bu yetim kirazlar ala al dururken
Tek başıma kara gecelerde zar zor uyurken
Yar eteğimde çakallar kurtlar ulurken
İçine sinerse senin de kıyametin gelsin










Ben Annemi İsterim
Şarkı bilgisi:
Şarkı sözü:
Dağda belimde odun, beni ne hale kodun

Tarlada ırgat avrat, hanede hazır hatun
Bir uşak göbeğimde, altısı eteğimde
Yedi bitirdi beni, anandaki o çene
Dünyanın gailesi, yetmezmiş gibi bir de
El ayak çekilince, sen bitersin dibimde
Uy çalsın kemençeler de, ben bir horon tepeyim
Çatlasın kaynımgiller, bari kurtlarım dökeyim
Fındığı ben toplarım, kırması sana düşer
Uy ellerin iyisi, geh geh gerinip şişer
Üşüdüm senden baba ocağı, gözümde tüte
rUy adaletsiz dünya, gücün hep bize mi yeter?
Bir bezden bebem vardı,
bohçamda hayallerimKızlığım yarım kaldı,
ben annemi isterim










Var Git Turnam
Şarkı bilgisi:
Söz: Sezen Aksu - Meral Okay
Şarkı sözü:
Dağlar dağlar dumanlı dağlarYücelerinde erimez karlar

Evimden ocağımdan oldum aman
Bana kurtlar kuşlar ağlar
Yerimden yurdumdan oldum aman
Bahtım kareler bağlar
Gün geçmez yüz bin yıl olur
Bu ayrılık kanun mudur
Evimden ocağımdan oldum aman
Kanlı gözyaşım çağlar
Yerimden yurdumdan oldum aman
Har ciğerimi dağlar
Var git turnam tez haberimi uçur
Dedim dağ kavuşmaz insan kavuşur
Zemheriden ötesi bahar aylar
Kuzu meler yoncalanır yaylalar
Benim derdimle yedi cihan dolar
Derim hakka ulaşır bütün yollar







La İlane İllallah
Şarkı bilgisi:
Söz: Yunus Emre
Şarkı sözü:
Be hey kardeş hakkı bulam mı dersin

Hakka yarar amel işlemeyince
Bu sırrın ötesin duyam mı dersin
Mürşid-i kâmille başlamayınca
Hu hu hu huHak lâ ilahe illallah illallah
Hak lâ ilahe illallah illallah
Gel hey kardeş birliğe özen
Birliktir her nefsin kal'asın bozan
Hiç kendi kendine kaynar mı kazan
Çevre yanın ateş eylemeyince
Hu hu hu huHak lâ ilahe illallah illallah
Hak lâ ilahe illallah illallah
Aşkın odu geldi yüreğim harlar
Aşkı olan arı namusu neyler
Behey Yunus sana söyleme derler
Ya ben öleyim mi söylemeyince

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder