14 Temmuz 2007 Cumartesi

deli kızın türküsü / 1993

1
Sude
Söz: Mazhar Alan...
2
Masum Değiliz
Söz: Sezen Aksu,...
3
Adem Olan Anlar
Söz: Sezen Aksu ...
4
Deli Kızın Türküsü
Söz: Gülten Akın...
5
Kalbim Ege'de Kaldı
Söz: Sezen Aksu,...
6
Dert Faslı
Söz: Sezen Aksu,...
7
Tenna
Söz: Nazım Hikme...
8
Dua
Söz: Sezen aksu ...
9
Gözlerine Göz Değmiş
Söz: Sezen Aksu ...
10
Homini Pufidi Tumba
Söz - Müzik: Sez...
11
Aşkları Da Vururlar
Söz: Sezen Aksu,...
12
Küçüğüm
Söz - Müzik: Sez...






Sude
Şarkı bilgisi:
Söz: Mazhar Alanson, Özkan Uğur Müzik: Özkan Uğur
Şarkı sözü:
day dahi ya
humnurunda nurunda nurunda nurunda hi yahi yaha
bu ya da feste sebaha ha bu ya da feste
sebahadasdisdossude sude susude sude suday
dahi ya humnurunda nurunda nurunda nurunda
hi yahi yaday dahi ya humnurunda nurunda nurunda nurunda
hi yahi yaha bu ya da feste sebaha ha bu ya da
feste sebahadasdisdosha bu ya da feste sebaha ha bu ya da
feste sebahadasdisdossude sude susude sude suda
hiya hiya hiya humda hiya hiya hiya humda hiya
hiya hiya humda hiya hiya hiya humyaaa heeey..
.day dahi ya humnurunda nurunda nurunda nurunda hi yahi
yagele gele gel gelgele gele gele gele gele gele gel
yar gelgele gele gel gelgele gele gele gele gele gele gel yar
gelsude sude susude sude suha bu ya da
feste sebaha ha bu ya da feste sebahadasdisdosha bu ya da
feste sebaha ha bu ya da feste sebahadasdisdosday
dahi ya humnurunda nurunda nurunda nurunda hi
yahi yaday dahi ya hum







Masum Değiliz
Şarkı bilgisi:
Söz: Sezen Aksu, Meral Okay Müzik: Uzay Heparı, Sezen Aksu
Şarkı sözü:
Kan ter içinde uykularından uyanıyorsan eğer her gece
Yalnızlık sevgili gibi boylu boyunca uzanıyorsa koynuna
Olur olmaz yere ıslanıyorsa kirpiklerin artık herşeye
Anneni daha sık anımsıyorsan hatta anlıyorsan
Kalbini bir mektup gibi buruşturulup fırlatılmış
Kendini kimsesiz ve erken unutulmuş hissediyorsan
İçindeki çocuğa sarılSana insanı anlatır
Eller günahkarDiller günahkar
Bir çağ yangını buBütün dünya günahkar
Eller günahkarDiller günahkar
Bir çağ yangını buBütün dünya günahkar
Masum değiliz hiçbirimizMasum değiliz hiçbirimiz
Kan ter içinde uykularından uyanıyorsan eğer her gece
Yalnızlık sevgili gibi boylu boyunca uzanıyorsa koynuna
Olur olmaz yere ıslanıyorsa kirpiklerin artık herşeye
Anneni daha sık anımsıyorsan hatta anlıyorsan
Kalbini bir mektup gibi buruşturulup fırlatılmış
Kendini kimsesiz ve erken unutulmuş hissediyorsan
İçindeki çocuğa sarılSana insanı anlatır
Eller günahkarDiller günahkar
Bir çağ yangını buBütün dünya günahkar
Eller günahkarDiller günahkarBir çağ yangını bu
Bütün dünya günahkar
Masum değiliz hiçbirimiz








Adem Olan Anlar
Şarkı bilgisi:
Söz: Sezen Aksu Müzik: Sazen Aksu, Uzay Heparı
Şarkı sözü:
Ben bu dünyaya bir türlü alışamadımBu yüzden insan içine karışamadımBana mı sordunuz adımı koyarkenBir küstüm bir daha barışamadımUyumlu faniler bana uyumsuz derlerDelirttiniz beni ey ehven-i şerlerUzlaşırsam namerdim ateşe verselerGaranti muhabbetlere yılışamadımHa desem olmaz a ha desem olmazBirine uysa öbürüne uymazYalelli yalelli yalelli o zamanYalelli yalelli yalelli o zamanYalelli yalelli yalelli o zamanYalelli yalelli yalelli o zamanSürüden ayrılanları kurtlar yerArkanı sağlama al ey akıllı beşerBen çatlarım kurallara uyarsam eğerRuhumu şeytanla bölüşemedimHerkesin münasip bir dayısı varE insanoğlu bu iyisi, ayısı varBenim zarar bildiğim elaleme karAdamını bulup da uyuşamadımHa desem olmaz a ha desem olmazBirine uysa öbürüne uymazYalelli yalelli yalelli o zamanYalelli yalelli yalelli o zamanYalelli yalelli yalelli o zamanYalelli yalelli yalelli o zamanBen seni de sevmedim ademDoğruyu duymak istiyorsun mademAlt tarafı bir elma yedik beraberZehir-i zıkkım oldu bize bal bademHa desem olmaz a ha desem olmazBirine uysa öbürüne uymazYalelli yalelli yalelli o zamanYalelli yalelli yalelli o zamanYalelli yalelli yalelli o zamanYalelli yalelli yalelli o zaman









Deli Kızın Türküsü
Şarkı bilgisi:
Söz: Gülten Akın Müzik: Sezen Aksu, Bülent Özdemir
Şarkı sözü:
Yağmur yağar akasyalar ıslanır
Ben yağmura deli buluta deli
Bir büyük oyun bu yaşamak değil
Beni ya svmeli ya öldürmeli
Yitirmeli ne varsa
Başlamalı yeniden
Bu Allahsız bu yağmur
İşlemez karanlıkta
Garipliğine yanYan yürek yan
Gitti gidenGitti gidenYitirmeli ne varsa
Başlamalı yeniden
Sana büyük caddelerin birinde rastlasam
Elimi uzatsam tutsam götürsem
Gözlerine baksam gözlerine
Konuşmasak ah anlasan
Elimi uzatsam tutamasam
Olanca sevgimi yalnızlığımı
Düşünsem hayır hayır düşünmesem
Senin hiç haberin olmasa
Yitirmeli ne varsa Başlamalı yeniden








Kalbim Ege'de Kaldı
Şarkı bilgisi:
Söz: Sezen Aksu, Şehrazat, Yelda Karataş Müzik: Atilla Özdemiroğlu
Şarkı sözü:
Cigaramı sardım karşı sahile
Yaktım ucunda acıları
Ağları attım anılar doldu
Ağlar hasretimin kıyıları
Yareme tuz diyeYakamoz bastım
Tek şahidim aydıAman aman
Bir elimde defneBir elimde sevdan
Kalbim Ege'de kaldı
Kadehimi vurdumKarşı yakaya
Efeler kalktı şerefe
Sevgimi attım dostlarım tuttu
Bir ağıt yaktım kadere
Aman efendimAyrılık ölümden beter
Canım efendimYeter bu hasretlik yete
rAman efendimBana bir merhaba gönder
Canım efendimCanım efendim










Dert Faslı
Şarkı bilgisi:
Söz: Sezen Aksu, Şehrazat, Yelda Karataş Müzik: Özkan Uğur, Sezen Aksu
Şarkı sözü:
Terkedildim yine kaldım açıkta
Ben yine deli divane
Ayıplayanın başına gelir inşallah
Ah çekerim yane yane
Bir Allah bilir bir de ben bilirim
Gerisi boş gerisi hikaye
Ağlarsa anam ağlarYabancı yalan ağlar
Derdim elaleme bahane
Oyna oyna halime, oyna kör talihime
Oyna oyna vah ile, oyna bahtı kareme
Zevk edindim keyf edindim
Bende sevda kıyamet
Yağmalayın yüreğim feda olsun
Siz sağ ben selamet






Tenna
Şarkı bilgisi:
Söz: Nazım Hikmet Müzik: Onno Tunç
Şarkı sözü:
Tenenenna tenna tenna
Tenenenne nennen tenenen
Tene nen tenenna
Bu bahçe bu nemli toprak
Bu yasemin kokusu
Bu mehtaplı gece
Parıldamakta devam edecek
Ben basıp gidince de
Çünkü o ben gelmeden
Ben geldikten sonra da
Bana bağlı olmadan vardı
Ve bende bu aslınSureti çıktı sadece
Tenenenna tenna tenna
Tenenenne nennen tenenen
Tene nen tenenna








Dua
Şarkı bilgisi:
Söz: Sezen aksu Müzik: Anonim
Şarkı sözü:
Ne hükümran kalır
Ne zulüm ne de kin
Öz değil dostlarÖz değil bu biçim
Kulların kullara ettiğini etmiyor
En zalim harı ateşimBugün dua ettim
Hepimiz içinYüce tanrı bizleriAffetsin
Ne para ne pulNe iktidar ne güç
Bu değil gerçek Bu değil gerçekBu kavga
Hayırsız bir düşUyanır neslim
Uyanır elbetBugün dua ettim Hepimiz için
Yüce tanrı insanıAffetsin







Gözlerine Göz Değmiş
Şarkı bilgisi:
Söz: Sezen Aksu Müzik: Sezen Aksu, Levent Yüksel
Şarkı sözü:
Ah gözlerine göz değmiş belli
Dudaklarında günah tadı var
Suçluluk kokusu sinmil tenine
Ben yine aynı hep affedici
Bu saltanat bu haller geçici
Bu taze ten bu demler geçici
İnsafa gel bir bak şu garibe
Gafletinden uyan eller gidici
Ben beni bilirim gel gör anlatamam
Gir bak içimde hem bahar hem güz
Dünya malında komşu bağında
Billa gözüm yok dururum dümdüz
Ah yollarına kul kurban olurum
Yüz çevirme benden mahvolurum
Allah aşkına sev yoksa ben ölürüm
Kalbim nöbette bak gece gündüz










Homini Pufidi Tumba
Şarkı bilgisi:
Söz - Müzik: Sezen Aksu
Şarkı sözü:
Oturalım arkadaşlar
Dinlenelim artık biraz
Esneyelim uzun uzunNe manasız şey çalışmak
Hayat hoş gerisi boşHaydi yeşil kırlara koş
Sana ne dünya halinden
Sen az, kudur habire coş
Homini de gırtlak pufidi kandil tumba yatak
Konuşalım arkadaşlarMangalda kül kalmasın
Atalım tutalım birazYa tutarlar ya tutarsın
Sallayalım arkadaşlarKi duyanlar şaşakalsın
Yalandan kim ölmüş sanki
Mevlam seni çayıra salsın
Homini de gırtlak pufidi kandil tumba yatak
Ağlayalım arkadaşlarArada bir rahat batsın
Dört yanımız tavernalar İki çalkalar rahatlarsın
Homini de gırtlak pufidi kandil tumba yatak





Aşkları Da Vururlar
Şarkı bilgisi:
Söz: Sezen Aksu, Yelda Karataş Müzik: Aşkın Arsunan
Şarkı sözü:
GelBana kalbini göster ne olur
Sen değilsin bu sudaki aksin
Hadi gel kader değil bu
Hepimize öğretilmiş öfkeler
Ne olur teslim olmaBu kızgın, bu kalp kıran eller
Bir zaman bebektilerHadi gelAslını göster
Suretin çok zalimÇok mu üzdüler seni
Sahiplenme, senin değil bu dikenler
Sözlerin hançerYareler açarYareler gülüm
Sür gözlerinin namlusuna
Sür beni, aşktan olsun ölümümAşkları da vururlar
Şarkıya şiir olurAdanır sonsuz anısınaKanayan sevdanın
Eyvah şiirler azalmış
Günümüz perişan
Yanıyor içimizdeki Koskoca orman








Küçüğüm
Şarkı bilgisi:
Söz - Müzik: Sezen Aksu
Şarkı sözü:
Küçüğüm daha çok küçüğüm
Bu yüzden bütün hatalrım
Öğünmem bu yüzden
Bu yüzden kendimiÖzel önemli zannetmem
Küçüğüm daha çok küçüğüm
Bu yüzden bütün saçmalamam
Yenilmem bu yüzden
Bu yüzden kendime hala güvensizliğim
Ne kadar az yol almışım
Ne kadar azYolun başındaymışım meğer
Elimde yalandan kocaman rengarenk
Geçici oyuncak zaferler
Küçüğüm daha çok küçüğüm
Küçüğüm daha çok küçüğüm
Bu yüzden bütün korkularım
Gururum bu yüzden
Bu yüzden çocuk gibi korunmasızlığım
Küçüğüm daha çok küçüğüm
Bu yüzden sonsuz endişem
Savunmam bu yüzden
Bu yüzden bir küçük iz bırakmak
için didinmem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder